tisdag 14 september 2010

Färgglatt och sött! =)

Det blir en hel del klänningar sydda trots att sommaren är över... Jag har lite svårt att låta bli för jag tycker att de är så himla söta och så kan man såklart ha klänning även under de lite kallare årstiderna. Jag hittade detta svarta bomullstyg med röda och rosa rosor på och kände direkt att jag ville förvandla det till några fina klänningar passande till hösten och vintern.

Modellen är densamma som klänningarna jag sytt i återvunna tyger, fast jag satte en knapp och gjorde en ögla av kantbandet i ryggen istället för knyte. Tycker att dessa enkla, ärmlösa klänningar är både fina och praktiska. Funkar bra som de är på sommaren men även till strumpbyxor och body när det är lite kallare.




3 kommentarer:

  1. Åhhh så fin!!! Modellen är supersmart verkligen å tyget var ju jättefint med alla rosorna:)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Visst är det kul att göra dessa härliga klännignar i lite mörkare färger!

    SvaraRadera
  3. Superfin!
    Klänningar används året om i detta hem ;o)

    SvaraRadera