söndag 26 december 2010

Julklänning och julklapp!

Julafton tillbringade jag i Kalmar hos min dotter och hennes familj. Där var lugnt och skönt, en massa god mat och glada, förväntansfulla barn. Hoppas ni också har en skön jul och god fortsättning på er allihop!

Tänkte visa lite bilder på fröken Irma i sin julklänning, söt som socker är hon den lilla dockan så jag hade lite svårt att välja vilka bilder jag skulle lägga in. Därför blev det en hel massa bilder i det här inlägget... Jag är inte mycket för att visa bilder på mig själv men poserar, kors i taket, själv på ett par av dem =)






Kunde ju såklart inte låta bli att sy lite kläder till henne i julklapp. En liten tunika i skön viscosejersey med blekrosa kantband och en söt knapp i pärlemor mitt fram. Till det sydde jag ett par byxor i ett underbart blommigt manchestertyg jag hittade på syfestivalen. Jag valde att sy byxorna med en "kalsongkil" som lite omväxling och dekorerade bensluten med en rad söta blommor från ett dekorationsband. Byxorna är tänkta att sluta vid vaderna och att man kan ha ett par fina strumpbyxor. Som ni ser på sista bilden hade jag även denna gången problem med att avgöra hur stor Irma är... Byxorna är hellånga men som tur är så är även tunikan stor för henne. Hon kommer att bli kanonsöt i kläderna någon gång till våren... =)








5 kommentarer:

  1. Ja, hon är verkligen söt som socker, men hon har nog att brås på :-)
    Fina kläder som alltid när fu är i farten, du är så duktig!!

    SvaraRadera
  2. Jättefin julklänning.
    Det gröna setet är underbart, är svag för allt med grönt!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Jättesöt liten tjej i finfina kläder :) Det gröna setet får mig att längta efter våren!

    SvaraRadera
  4. Hej igen. Ja, jag veckade spetsen för att slippa kapa den. var osäker på hur jag skulle få till det i äändarna så att den inte skulle repa upp sig.

    SvaraRadera
  5. Åh så gullig hon är! Jättefina kläder. Gott nytt år.

    SvaraRadera