lördag 14 maj 2011

Vår- och sommarkappa till Alma!

Jag fick en beställning på en liten jacka som skulle användas nu i vår och sommar. Modellen var klar, likadan som Irma skulle det vara. Gärna marinblå men det viktigaste var att den var bekväm och praktisk. I övrigt fick jag bestämma helt efter eget tycke. Jag fick en hint om att mamman gillade det marina temat...

Om kappan blev så väldigt marin vette tusan men den går i alla fall i marinblått, rött och vitt... Kappan syddes i ett jeanstyg med små, vita prickar på och fodrades med ett rött bomullstyg med blommigt mönster i vitt. Jag kapade kappan lite på längden för att den skulle bli lite mer praktisk.




7 kommentarer:

  1. Jättesnygg, fin färgskala!

    SvaraRadera
  2. Men du, sååå underbar!

    SvaraRadera
  3. Jättefin! modellen är underbar!

    SvaraRadera
  4. Du har fått en award av mig!

    SvaraRadera
  5. oj vad fin! Jag älskar röda knappar...

    SvaraRadera