måndag 18 juni 2012

Midsommarklänning!

Första plagget sytt av de söta prästkrage- och nyckelpigstygerna! Beställningen blev i tyget med rosa botten och eftersom jag förstått att mamman till den lilla tösen är ganska förtjust i rosa, valde jag rosa kantband till. Rak, enkel, lätt A-linjeformad modell som jag sytt så många gånger förut. Tryckknappar en bit ned i nacken. 

Jag fick önskemål om att klänningen skulle vara framme hos sin nya ägarinna innan midsommar så jag misstänker att en liten tös kommer att dansa kring midsommarstången i rosa klänning med prästkragar och nyckelpigor på och så en vacker midsommarkrans på huvudet såklart! =)


2 kommentarer:

  1. Första plagget som jag sett i det tyget, jättefint!/Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilkn fin blog du har och en jätte söt klänning.

    SvaraRadera