lördag 25 januari 2014

Ett gäng spillbitar...

…blev till Irmas nya favoritklänning! 

Vad kan väl vara bättre att ta på sig när man är fyra år än en klänning sydd av alla de söta och roliga (och rosa..;) tyger som mormor har i sitt syrum på en gång?! För att bryta av den rosa hysterin något så valde jag att klämma in några tyger i avvikande färg.. 

Klänningen gjordes som ett litet test kan man väl säga. Jag satt här och funderade över vad jag skulle göra med alla mina spillbitar. Det har blivit en del mössor, några trosor och så någon filt av de allra minsta spillbitarna. Trosorna lyckas jag dock inte få till någon riktigt bra modell ännu men det kommer nog. Ofta blir det långsmala spillbitar i kanterna när jag klippt av ett tyg och de passar alldeles utmärkt att använda till nederdelen av klänningen. Tycker att klänningen blev riktigt söt och är nöjd. Det bästa och viktigaste av allt är dock att klänningens nya ägarinna gillar den! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar