torsdag 22 maj 2014

Singoalla i ny tappning

Jag har ju ett litet barnbarn som numera bara vill ha klänning på sig. Hon förklarar bestämt när hon ska gå till dagis att hon faktiskt inte tycker om tröjor! Hon tycker bara om klänningar! 

Med den underbara sommarvärmen som dragit in här nere i söder på sistone så var det för någon vecka sedan dags att sy ett gäng nya kläder till fröken, klänningar så klart. Allt för att behaga lilla damen.. =) Ett par singoallaklänningar blev det i olika sköna, våriga och färgglada tyger när min dotter och jag kom på den oerhört enkla idén att sicksacka fast en resår på insidan av tyget i livet. Och vad hände då..? Jo, vi fick en helt ny variant av singoallaklänning som i min mening blev alldeles fantastiskt söt. Självklart är det ingen revolutionerande upptäckt vi gjort, min dotter och jag, men varför har vi inte gjort det här tidigare.. ? =)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar