söndag 24 oktober 2010

Livebilder och vädjan om tips...

Alvas mamma skickade några bilder på sin söta lilla dotter i sina nya kläder häromdagen. Tänkte att jag skulle dela med mig av denna glada lilla tös som njuter i höstsolen =)

Sedan har jag sett så många av er duktiga sömmerskor sy så fina bodys, bodysuites och annat fint. Själv drar jag mig för att sy kläder där tryckknappar är ett måste... Tycker nämligen att det är ett elände att få dit dessa små busar på ett smidigt sätt. Ibland har man tur och lyckas få dit dem utan krångel men det är tyvärr mer regel än undantag... =(

Hur gör ni? Dessa tänger som finns, kan man använda olika sorters tryckknappar till dem eller måste man köpa knappar av samma tillverkare?
Tips mottages tacksamt! =)


11 kommentarer:

  1. Så otroligt fin kappa, och vilka fina live-bilder! ang tryckknappar så slår jag i dem, inte alls det optimala, som du ju själv redan vet...så jag tänker följa svaren här för jag måste också köpa en tång eller nåt!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!!
    Jag har en Prymtång köpt hos Bibbis textil. Den är superbra!! Hos henne kan man köpa knappar till också, mycket billigare än i affären! Jag lovar att du inte kommer ångra dig ;-)..
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Så söt i sina fina kläder!
    Jag har också en Prymtång från Bibbis textil och det är hur smidigt somhelst!

    SvaraRadera
  4. Jättefin kappa, tycker oxå att prymtången är kanon och ångrar att jag inte köpte en tidigare än jag gjorde!Åsa

    SvaraRadera
  5. Verkligen fina bilder! Väldigt söt liten modell och fina kläder!

    Jag har beställt tryckknappar från Snap Source i USA - och är riktigt, riktigt nöjd med dem! eEls har det väldigt fina färeger på knapparna och "hållaren" som man använder för att fästa dem är väldigt enkel att använda.

    Det funkade smidigt med både beställning och frakt, jag passade på att beställa massor - så nu har jag ungefär 200 färggranna tryckknappar - både hela och "öppna"!

    Om du kollar på mina kläder så ser du att sedan maj så är det bara tryckknappar som gäller - mao är jag riktigt nöjd:)

    Du hittar dem här: http://www.snapsource.com/

    /Lena

    SvaraRadera
  6. Vilka fina plagg och jättefina på tösen!

    SvaraRadera
  7. Åhh vilka fina kläder, speciellt kappan, wow!!!
    Har inga tips om tryckknappar, för jag slår oxå i dem, himla krångel....Måste nog oxå införskaffa tång. =)

    SvaraRadera
  8. Du har något att hämta hos mig! :-)

    SvaraRadera
  9. Jag hade en tång från Panduro som var jättedålig. Köpte en prymtång från Bibbi som jag tycker funkar jättebra. Man köper tryckknappar av henne också. Fast tycker fortfarande det kan tjorva någon enstaka gång, men det är lite vanesak också. (Mina grannar uppskattar dock tången, hamrandet var inte så poppis).

    SvaraRadera
  10. Tack för alla bra tips! Jag ska verkligen ta tag i det här nu och införskaffa mig ett riktigt verktyg! Ha en skön helg alla!!

    SvaraRadera
  11. Jag använder - som så många andra en prymtång. Blev dock glatt överraskad över att man kan använda Stoffåstils tryckknappar (iaf de där man använder i bodysar) i den tången. Klart billigare iaf.

    SvaraRadera