tisdag 12 oktober 2010

Retroklänning!

Jag känner att jag måste variera mig lite i min sömnad, för min egen skull menar jag. Har ju stått på några marknader på sistone och då har det blivit en hel del mössor och mjuka sköna byxor och leggings i diverse roliga barntyger.

För att bryta av plockade jag fram en gammal härlig gardin och ett annat snyggt tyg i sköna gröna nyanser och sydde denna klänning i sann 70-talsanda... Ett nytt orange band fick vara med som dekoration och så de klassiska kantbanden såklart =) Lite tricksigt var det med kantbanden vid knäppningen och jag var lite bekymrad att det skulle bli knöligt men väl färdigt och struket så blev det riktigt bra. Strykjärn och lite pill kan verkligen göra underverk ibland... =)

Klänningen passar en ettåring och har ingen ägarinna ännu så om någon är intresserad av den är det bara att höra av sig.





7 kommentarer:

  1. Helt underbar klänning! Helt i min smak!! Visst är det svårt att slita sig när man kört in sig på något. Just nu kämpar jag på med mjuka tyger.

    SvaraRadera
  2. Helt underbar! Älskar färgerna!

    SvaraRadera
  3. Väldigt väldigt fin :D

    SvaraRadera
  4. Snygga tyger och enkel fin modell på klänningen! Vackra detaljer och snyggt med de orange kantbanden!

    SvaraRadera
  5. Underbara färger och en perfekt modell på klänning där tyget får komma till sin rätt!/Åsa

    SvaraRadera
  6. Härligt tyg och precis rätt modell för det tyget också.
    Håller med dig om strykjärnets trolleri. Hade samma bekymmer när jag gjorde en sådan modell.

    SvaraRadera
  7. suuuper fina saker!!!! - "Parisfucker" - som just vann ett klänning köp av dig på tradera!

    SvaraRadera