fredag 10 augusti 2012

Retrokappa i härligt höstiga färger!

Jo, jag tänkte att jag jag skulle förnya, förändra, vidareutveckla och helt enkelt försöka arbeta fram en variant av den kappmodell jag använt mig av så många gånger. Inget ont om mitt väl inarbetade mönster men ibland känner man att man vill förnya sig lite. Så med mitt "gamla mönster" som utgångspunkt sydde jag den här. Inte längre raglanärm, lite större krage, något smalare och längre och så bara en rad med knappar istället. Sen går det ju att ändra och variera tygerna precis som man vill. Här har jag använt återanvänd brun manchester och ett annat återanvänt ganska stadigt bomullstyg i härliga orangea och bruna toner. Krage i orange ny manchester för att bryta av mot det bruna. Kappan är fodrad med orange fleece.

Kappan är sydd i storlek 98 och jag tog med den hem till min dotter idag för att kolla passformen på lilla Irma, 2,5 år. Vanligtvis brukar jag få justera och ändra en del innan jag blir helt nöjd men den här satt faktiskt som en smäck!  

Kappan är till salu så om någon är intresserad är det bara att höra av sig!



2 kommentarer:

  1. Ohh vilken härlig kappa,verkligen super fin!Du är jätte duktig.kram jenny

    SvaraRadera