fredag 21 maj 2010

Lilla Irmas söta fleecejackor!

Mitt minsta lilla barnbarn är bara 4,5 månad och jag måste säga att det är fantastiskt roligt att sy söta, små kläder till henne. Bland annat har jag sytt några färgglada jackor som passar henne mer än väl. Jag sydde fleecejackor även till mina äldsta barnbarn, båda pojkar, som idag är 11 och 12 år gamla men det har hänt en hel del vad gäller färg och form sedan dess. Då var modellerna relativt basic och färgerna ganska neutrala. Idag är jackorna betydligt mer färgglada och jag har upptäckt tjusningen med att experimentera med färg och form. För de stora killarna är det idag mest "köpekläder" som gäller, helst av samma märke, modell och färg som kompisarna.. Jag får sy desto mer till lilla Irma och det gör jag så gärna så!

Om någon är intresserad av en jacka som dessa eller liknande är ni välkomna att höra av er på irmaotto.barnklader@gmail.com!











2 kommentarer:

  1. Svärson Magnus22 maj, 2010

    Superfint svärmor.. Tur att vi har dig..

    SvaraRadera
  2. Hej Annkatrin, jag hitta hit.
    Jättefina fleecejackor./Åsa

    SvaraRadera