onsdag 10 november 2010

Grönt och vitt!

En liten beställning till en ettårig tös blev jag klar med alldeles nyligen. Grön klänning i retrotyg med två fickor skulle det vara, som pippi såklart! Och så ett par vita leggings med gröna rundlar på knäna som matchar klänningen.

Tösens mor skrev klart och tydligt i ett mail att hon ville ha kläderna i stl 86. När jag började sy omvandlades det till stl 92 i mitt huvud... När klänningen var färdig och leggingsen utklippta tog jag en extra titt på beställningen och insåg jag att kläderna skulle bli alldeles för stora för tjejen.. Som tur var, för mig, var tösens mamma en vänlig själ som snabbt svarade " Det gör inget, hon kan ha kläderna till sommaren istället..." Jag var självklart inställd på att sy nya kläder men blev ändå glad och tacksam över att det finns vänliga och flexibla människor som har överseende med förvirrade stackare som mig... =)

Hur som helst, jag hoppas hon blir nöjd, den dan kläderna kan användas...


4 kommentarer:

  1. Vilken cool outfit!!!
    Kolla in på min blogg om du vill, där har jag en tävling där du kan vinna en valfri Lunafigur!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. vilken snygg klänning! Det gröna tyget var riktigt fint. Snyggt med vitt som kontrast till det gröna.

    SvaraRadera
  3. Snyggt som vanligt. Du vet att jag gillar det du syr. Det är så välgjort ...
    Älskar grönt, det är en fräsch färg
    Ha det gott !

    SvaraRadera