onsdag 12 januari 2011

Grå sötnosar!

Såhär efter all ledighet då man egentligen mest håller på och fixar och stökar inför alla högtider, åker kors och tvärs och hälsar på folk och faktiskt glömmer bort att bara koppla av och njuta, känner jag att jag saknat mina symaskiner ganska rejält.. Nu har de dock gått varma så det räcker och blir över de senaste dagarna. Ett gäng klänningar och några kappor har det blivit men jag börjar med att visa den här mörkgrå manchesterklänningen jag knåpat ihop och så en alldeles ljuvlig kofta som min syster stickat till lilla Irma till hennes ettårsdag förra helgen. Mönstret till klänningen kommer från Ottobre och jag har valt att lägga till lite detaljer i ett mönstrat tyg för att få lite liv i det hela.

Koftan är stickad i ett stycke, endast en liten söm finnes under ena ärmen. Den är stickad i ett helt fantastiskt mjukt garn, alpaca, ett sorts ullgarn utan vanligt ullgarns sticksighet...







4 kommentarer:

  1. Åh vilka söta plagg!

    SvaraRadera
  2. Såååååååååååååååå snyggt!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Helt underbart sött! Vilken fin klänning, gillar detaljerna skarpt!

    SvaraRadera
  4. Jättefin klänning och kofta! Jag tycker att du har så fina detaljer på dina kläder! Jag önskar jag kunde som du..

    SvaraRadera