söndag 20 mars 2011

Sköna klänningar!

Enkla, lätt utställda klänningar med kort ärm i skön jersey... Så bekvämt att bara dra på och så ett par fina leggings eller strumpbyxor till. Fina bomullstyger i all ära, utbudet är enormt, men skön jersey eller interlock är nog ändå favoritmaterialet när det gäller barnkläder. Åtminstone till vardags. Skulle man vara lite lat som förälder så brukar kläderna dessutom de hyfsat ok ut även om man inte orkat plocka fram strykjärnet... Tyvärr är det enligt min mening lite svårare att hitta fina tyger i de här materialen. Visst, det finns en hel del men utbudet är inte alls så stort som när det gäller stumma bomullstyger. Här har jag dock hittat två tyger som jag gillar! Coola ugglor i senapsgult och plommon samt söta vita hjärtan på blekgrön botten =) Funkar alldeles utmärkt både på kalaset och på dagis!




3 kommentarer:

  1. Tog ett atg innan jag såg ugglorna i tyget. Det var ett finurligt mönster. Snygg enkel klänning. Det gröna med hjärtan på har jag haft som manchestertyg ( babycord ). Det är fint tycker jag. Härliga färgkombos på båda klänningarna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade precis hit, vann en klänning på Tradera för ett tag sen och blev jätteglad att du hade en sån himla fin blogg :-) Ska bara komma överrens med maken om vad vi ska beställa, återkommer!
    Mvh Jeanette

    SvaraRadera
  3. roligt att se det nya uggletyget som kläder, himla fint och jättefin klänning!

    SvaraRadera