onsdag 11 april 2012

Sååå...

...då var jag äntligen färdig med hela beställningen! Det har varit fantastiskt roligt att sy alla plaggen men dessvärre tagit lite tid eftersom jag haft en del annat som jag varit tvungen att hinna med också.Visar här de två sista outfitsen!


En långärmad och en kortärmad tunika med tillhörande byxor beställdes. Tyget till tunikorna valde kunden och så fick jag välja tyg till byxorna samt dekorera plaggen med diverse detaljer efter eget tycke. Jag älskar ju färgkombinationer med orange, gult och grönt och när jag plockat ihop de tyger jag ville matcha de blommiga orangea tygerna med insåg jag att alla plagg skulle sys med den kombinationen... Nog för att det är snyggt, men nån måtta får det väl vara, tänkte jag.. =) Därför fick det kortärmade setet istället turkosprickiga byxor och turkos kantband på tunikan. Tycker det blev urtjusigt det med!








4 kommentarer:

  1. Ursnyggt!
    Verkligen fina färg- å mönsterkombinationer:)

    SvaraRadera
  2. men hjälp så snyggt det orangea-turkosa setet var!! underbart! vilken rolig beställning att sy!

    SvaraRadera
  3. Superfint, härliga färger!/Åsa

    SvaraRadera
  4. Jätte snyggt! Gillar verkligen kombon med orange och turkost!!! Trevlig helg!

    SvaraRadera