måndag 16 april 2012

Sista kappan för våren!

Jag vet att bloggat en hel del om de kappor jag sytt och har full förståelse för om ni börjar tröttna på det.. ;) Tänkte att jag skulle lugna mig med att visa fler kappor tills efter sommaren och istället ge plats åt alla de andra kläder jag sytt, men här kommer en i alla fall..

Kombinationen ljusgrått och rött är också en av mina favoriter, gärna med några detaljer i vitt också. De vita inslagen på den här kappan är dock inte alltför stora utan begränsas till de vita prickarna på knapparna och på fodret. För att kappan inte skulle bli alltför "grå" gjorde jag en liten dekorationssöm i rött längs med alla kanter.



5 kommentarer:

  1. Jag tröttnar aldrig på dina kappor! Tycker det är så fina!

    SvaraRadera
  2. kul att hitta hittill din superfina blogg, kommer snart tillbaks Grannen Lena

    SvaraRadera
  3. Jättefin kappa, tycker jag. Så fint med dekorationssömmen.

    SvaraRadera
  4. Men så söööt kappa! Blev jättebra med dekorationssömmen. Ser mer arbetat ut och riktigt proffsigt!

    SvaraRadera