tisdag 13 juli 2010

Orange, somrigt babyset!

Jag har sytt ytterligare ett babyset, denna gång i stl 68 och även med en matchande solhatt i stl 44. Dessa kläder finns till försäljning och går att köpa som ett helt set eller varje del för sig. Jag har valt ett orange tunt bomullstyg, perfekt i sommarvärmen. Klänningen är fodrad i livet med cremefärgat fodertyg. Fickan är sydd i samma tyg som klänningen och dekoreras med ett orange satinband med små vita prickar. Insidan av solhattens brätte är enfärgat orange och namnlappen har jag satt mitt bak på hatten.









Klänning/tunika: 250 kr
Byxa: 80 kr
Solhatt: 100 kr
Hela setet: 380 kr

Kostnad för eventuell frakt tillkommer.

5 kommentarer:

  1. Så underbart fint!! Tyget är verkligen härligt!

    SvaraRadera
  2. Gud vad sött och vilket fint tyg! Jag har inte sytt så mycket i vävda tyger och tycker det är svårt att hitta fina tyger. Har du något tips?

    SvaraRadera
  3. Härligt färgglatt. De små byxorna är otroligt söta :)

    SvaraRadera
  4. Visst är tyget fint.
    De flesta bomullstygerna har jag köpt på Stoff o Stil. Patchwork-tygerna är så mjuka o fina.

    SvaraRadera
  5. Jösses vad sött! Underbart somrigt.

    SvaraRadera